lortmaja

En väska full av substantiv

Publicerad 2012-04-26 09:56:02 i Allmänt,

Min väska är fullproppad av nödvändiga överlevnadssaker för en kvinna i min ålder. Utöver detta innehåller väskan också diverse udda ting som bara ligger där i brist på annan förvaring. Listan på dessa saker kan göras meterlång. Då väskan ser ut som en jordbävning tar det år och da´r att finna det jag letar efter. Man får liksom gräva sig ner genom de olika skikten av saker och hoppas på att man ska lyckas navigera rätt, så att man slipper tömma väskan på bussen eller i klädbutiken.

Jag har länge tänkt att jag borde rensa väskan, men det blir aldrig av. Och kanske är det tur, för igår kom alla dessa ting faktiskt till användning! Det jag tidigare sett som irriterande skräp blev till värdefullt lektionsmaterial! Lektionen blev så mycket mer levande tack vare alla dessa saker som nu sågs i ett nytt ljus av eleverna, som använde tingen för att öva sig i att använda adjektiv för att beskriva något. Så numer ser jag det som att jag går omkring och bär på en skattkista (eller ja, allt är ju relativt) full av substantiv, adjektiv och levande lektionsmateri istället för skräpl!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela