lortmaja

Drömmen om den flygande rullatorn

Publicerad 2012-04-10 11:41:37 i Allmänt,


Med ett stolt leende visade hon upp sin present för mig som ödmjukt tackade och tog emot. Jag ska erkänna att jag blev både förvånad och imponerad över hennes verk. Aldrig tidigare hade jag har hört henne tala om sitt passionerade intresse för flygrullatorer. Och aldrig tidigare hade jag hört talas om att det ens att det fanns sådana masikner. Jag kunde för mitt liv inte förstå vad en sådan kunde användas till. Men när förvåningen lagt sig något insåg jag plötsligt att en flygrullator var rpecis vad jag behövde! Den skulle fungera som färdmedel mellan ön och fastlandet. På så sätt skulle jag spara en massa dyrbar tid. Genialiskt!

Efter att vi hade stått en stund och beundrat skönheten och jag hade fått noggranna instruktioner om hur flygmaskinen fungerade begav vi oss iväg till Kattens pappa, som skulle hjälpa oss att ordna med bränsle till flygrullatorn. Han var nämligen veteran inom rullatorflygning. Jag och Katten stod i köket och tittade på medan han koncentrerat stekte en panna med köttbulleformade cheese sticks i olja, vilka skulle omvandlas till flygrullatorbensin vid en viss temperatur. Jag betraktade det hela med en viss oro och skepsis då det var mig främmande att cheese sticks kunde omvandlas till bränsle, men jag höll tyst för att inte verka otacksam. Hon hade ju trots allt byggt en hel flygrullator till mig.

*****

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela