lortmaja

Ljuset

Publicerad 2012-04-18 10:03:43 i Allmänt,


Idag är en dag när snön ligger som ett tjockt täcke över bilar, cyklar och grenar.
Trots en vinter som inte vill ge med anar jag en svag inre vändning. CV:t är påbörjat
och sommarjobb är fixat. Äntligen hade jag ett bra möte med gruppen som jag
tidigare inte har haft verktyg att hantera på ett optimalt sätt. Puh. Små, små
medel, ett respektfullt bemötande och tydliga gränser kan göra så mycket.
Även om det är är väldigt frustrerande att känna att man inte har de
rätta metoderna för att leda dessa grupper är jag grymt tacksam
över att jag får öva på det nu, innan jag är färdigutbildad och
ska lösa dessa situationer på egen hand, utan feed back
eller råd från erfarna och kompetenta handledare.
Känslan av att äntligen nå fram får nästan håret
att resa sig på armarna. Jag hoppas att det
här håller i sig. Både ljuset i tunneln och
de bra mötena. Allt känns så mycket
lättare då. Ha en bra dag! /Lorten


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela