lortmaja

Arla måndagsmorgon

Publicerad 2012-04-02 07:10:19 i Allmänt,



Vårstädning, påskpyssel, vårinredning, SOVMORGON - påsk!


Måndag den ndra april och snön ligger som en tjock matta över grenar, cyklar och mark. Välkommen våren! Tankarna går på högvarv. De är så intensiva att de väckte mig klockan fem imorse och fick mig att smyga upp och smyga omkring som ett mansikt inredningsfreak i lägenheten, flyttandes på tavlor och småsaker som fick mer passande platser. Men det var också jobbtankar och planeringstankar över att få ihop tiden som väckte mig. Det är orostankarna om jag kommer att få jobb, de hjärteslitande tankarna och insikten i  att det kan vara så att jag måste flytta. Som tur är finns också de trevligare tankarna som handlar mer om konstruktivitet och kreativitet. I mitt inre försöker jag snickra ihop olika alternativ om hur jag ska gå tillväga för att kunna få ett jobb i denna hårt konkurrerande stad, hur jag ska inreda lägenheten och hur jag få ihop tiden och allt som ska göras. Jag har fokus överallt förutom där jag är just nu - i skolan. Må påsklovet komma snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela