lortmaja

20 april 2012

Publicerad 2012-04-20 19:58:22 i Allmänt,

Ensam med utrymmet och tystnaden. Underskattat tillstånd. Det enda som fattas är snus eller ett glas rött vin. Föra att inviga ensamheten har jag ätit pizza i sängen och nu ligger jag här med min nylagade dator och en pizzafläck på kjolen. Gemytligt så det ständer om det! Snön yr ute och det ryktas om att det polska snöovädret ska nå oss i helgen. Ingen vår den här helgen heller. Det måste vara växthuseffekten som ställer till det, vilket egentligen betyder att det är vi mäniskor och våra ohyggligt osmakliga vanor som ställer till det. Lathetskörning med bilen, resnerver som kliar som gör att människor bokar flygresor kors och tvärs över jordklotet samt överkosumtion som leder till att fabriker spottar ur sig trendiga vanor och farliga gifter. Stackars naturen. Jag önskar att jag kunde säga att jag inte var en del av denna förfärliga livsstil. Men jo, även jag är en slav under samhällets kortsiktiga plan: make money fast.

Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om. Jag skulle skriva om inget särskilt. Lite av varje, som till exempel att jag har sökt mitt första jobb, att jag äntligen har fått helg och att jag klippt mig. Men det är så svårt att styra det här med skrivandet. Jag sätter mig ner och tänker skriva om någo, men orden tar mig någon annanstans. Kanske är det så det ska vara. Okontrollerbart och prestigelöst.


Den här bilden tog jag i februari. Idag, den 20 april ser det ungefär likadant ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela