lortmaja

Livet i studentlägenhet

Publicerad 2012-04-23 15:26:36 i Allmänt,


Här sitter jag bland begagnade och lagom omaka möbler.
Matoset från fläskfilén letar sig ut ur köket och in i lägenhetens alla vrår. Draget under fläkten inte direkt är någon orkan, utan snarare som en matt och trött pust. Det gör att brandlarmet ovanför spisen går så fort det osar lite extra. På kvällarna hör man grannarna spela musik och på helgerna går skrålande och överförfriskade studenter förbi utanför fönstret. På väg till dimman och nattliga äventyr. Trots dessa störmoment finns det en charm med att bo i studenlägenhet, men just precis nu längtar jag mest efter att få landa någonstans. Slå mig till ro. Investera i snygga tapeter, matchande möbler och mysig belysnng. Jag längtar efter att få pusta ut och känna att "här ska jag bo". Det vore så himla skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela