lortmaja

Flottig, men inte bränd

Publicerad 2012-08-14 20:19:39 i Allmänt,

Hej hej!
 
Här sitter jag framför datorn, med tom blick, lite flottig panna och med hela jäkla planeringspärmen framför mig. Har visat min mogna sida här hemma ikväll och lagat middag till hela familjen. Kanske därför pannan är flottig? Eller så är det på grund av tropikfukten som dragit in över Norrland. Man vet inte.
 
Hade världens idétorka nyss, tills jag insåg att jag har en bautabra diskussionsövning som jag kan använda på torsdag. LYCKA att inte behöva klämma ut ännu ett par idéer den här tiden på kvällen och efter en dag på jobbet. Har hittills skapat mitt eget material eftersom det känns mer autentiskt med verkligheten, men kanske skulle man ta och luta sig lite tillbaka på den hederliga boken nästa vecka. Det har ju nästan blivit tabu inom mitt yrke att använda sig av en färdig lärobok, allting ska man skapa själv. Varje dag, hela tiden. Spotta ur sig stimulerande och allsidiga uppgifter på löpande band. Men ibland är inte kreativiteten på topp och då får banne mig boken duga! Man måste ju vara snäll mot sig själv också. Om man vill hålla ett tag till i arbetslivet. Vore ju lite tråkigt om jag gick och blev utbränd efter en månad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela