lortmaja

§ Paragraftorsdag i iklädd språkdräkt

Publicerad 2012-08-02 18:33:02 i Allmänt,

Jag är en gäsp idag, stor, trött och luftig. Sovit för lite och jobbat mycket. Idag var de många lagarnas, paragrafernas och förordningarnas dag. Jag har också fått lära mig att vi måste använda oss av en "gemensam språkdräkt" när vi skriver studieplaner Tänk att man kan skapa så många lustiga ord med vitt skilda ord och sammansättningar! Språk+dräkt=språkdräkt. Nog om det. Kanske bara är jag som tycker att det är lite nervkittlande med sådant. Fick höra att det fanns 40 stycken namn på min lista idag... Alla säger att det inte kommer dyka upp fullt så många på måndag, så jag får lita blint på att det är så. Annars får jag väl hyra aulan och ta på mig head set. Ge mig helg och lite sömn nu, torsdag!  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela