lortmaja

Posttonårsrevolt

Publicerad 2012-08-27 22:39:00 i Allmänt,

 
Jag tror jag måste klippa mig. Genast. Som en påminnelse om att jag kan göra som jag vill. Till och med raka mitt huvud skulle jag kunna göra och ingen skulle kunna orda något om det. Eller jo, det är klart det kan ordas hej vilt, men när håret väl är klippt så går det inte att göra det ogjort. Är på krigsstigen och vill vara tvärt emot det förväntade. Göra något radikalt, drastiskt och dramatiskt. Peka finger. Göra uppror mot hela etablissemanget. Visa dom jävlarna. Lite så. Finns eventuellt mer djärva saker att göra än ett hårklipp, men det är tyvärr det mest uppnosiga jag kan komma på. Hade jag varit fjorton hade jag ju kunnat rymma hemifrån, men såhär i min ålder känns det mest kyligt och extremt omständigt att tillbringa natten utomhus. Dessutom skulle jag vara dödstrött på jobbet imorgon. Vet inte om det här är någon slags försenad tonårsrevolt som åter har väckts till liv?! Trodde att man bara kunde ha en av dem. men kanske finns det flera. Någon fler som gått igenom en posttonårsrevolt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela