lortmaja

Frusna tår och beslut

Publicerad 2012-12-16 17:14:15 i Allmänt,

Har krypit ner under täcket, för det är kallt här. Tårna är kalla och huden har knottrat sig lite, men det är skönt här under täcket. Tänker på beslut jag måste ta till veckan. Beslut som på ytan är små petitesser, men om man skrapar lite på ytan så finns det så mycket mer där, som gör beslutet desto större. Nästan så att det vore skönt att åka bort istället, för att slippa ta ett beslut. Men det ska jag inte göra. Trött är jag också. Vaknade runt fyra imorse av att plogbilen skrapade av både snö och asfalt - tror i alla fall att hen skrapade av det sistnämnda också, med tanke på hur länge det plogades. Fram och tillbaka. Backa, ner med skrapan och full fart framåt. Det är mörkt ute nu, men den 22 december (eller är det den 21?) återvänder solen så sakteliga igen. Härligt! Kanske borde jag äta någonting, någonting mer än farmors rullrån. Eller kanske ska jag blunda en stund. För sen ska jag gå till gymmet och träna bort beslutsångesten. Tycker inte om den. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela