lortmaja

Oreda

Publicerad 2012-12-09 21:57:21 i Allmänt,

Veckan som har varit har jag varit expert på att skjuta upp saker och ting. Det har inte gjort något, för jag har haft en sådan där vecka när jag tagit det mesta med en klackspark. Inte brytt mig om den tre veckor gamla glassfläcken på bordet, högen av kläder i hallen, det eviga diskberget. Det har inte gjort mig någonting. Har nästan trivts lite i kaoset. TIlls ikväll. Så nu har jag städat, plockat och tvättat. Bara disken kvar. Och uppgifterna jag måste sätta mig och göra till eleverna imorgon. It's gonna be a long night. Imorgon blir det att börja om med rutinerna igen. Lite tråkiga, men de underlättar trots allt ganska mycket och skapar lite mer lugn i själen. Ingen Lortmaja nästa vecka alltså, mer puts och struktur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela