lortmaja

Manana med morgonrock

Publicerad 2012-07-06 23:36:33 i Allmänt,


Jag som nyss började komma in i semesterlunken: Imorse strosade jag omkring i morgonrock hela morgonen, avnjöt en lång frukost, lyssnade på radio ännu längre, spelade piano fastän jag borde ha diskat och gjort mig iordning, struntade i att packa och glömde därmed nyckeln till jobbet, missade bussen och avslutade på topp genom att komma dit 30 minuter för sent. I vanliga fall hade det här rubbat balansen och stressen, irritationen och det dåliga samvetet hade tagit över den harmoni som inledde dagen. Men inte idag. Idag upplevde jag ett sällsynt Yoga-lugn och det glada humöret bara skrattade och viftade bort det faktum att jag både var rejält försenad samt hade glömt nyckeln.
 
Men nu ikväll blev jag fasen lite mindre manana när jag såg i kalendern att det är TRE veckor kvar tills jag kliver in genom dörrarna på det nya jobbet. Det är ju praktiskt taget imorgon, samtidigt som det känns som evigheter tills den dagen. Det beror nog mest på att jag inte vet vad jag har att vänta, mer än hundra nyfikna blickar från både personal och dem på andra sidan katedern. Jag borde nog börja läsa in mig lite snart. Det är ju trots allt en ny värld som väntar och som jag kanske förväntas kunna? Och kanske borde jag också ta tag i de sista raderna av examensarbetet och kanske borde jag ändå ansöka om examen nu... Eller i alla fall snart. Lite till vill jag njuta. Sommaren blir så o-manana annars.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela