lortmaja

Nazism på OS-invigningen

Publicerad 2012-07-29 23:14:17 i Allmänt,

Okej, bara ett kort inlägg till som jag egentligen hade tänkt skriva igår: Varför pratas det inte om mannen som gjorde Hitler-hälsning i TV under OS-invigningen, i samma stund som Tyskland marscherade in på arenan?! Jag skrev även ett inlägg på Ebba von Sydows blogg ,eftersom hon var en av OS-kommentatorerna, men av någon outgrundlig anledning är det inlägget nu borttaget. Jag skrev "Såg jag i syne eller var det nyss en man som gjorde Hitler-hläsning när tyskarna kom in på arenan?"  Varför det inlägget togs bort förstår jag inte?! Samma kväll pratade jag med en kompis och hon hade sett samma sak. Någon fler som såg?
 
 
Här är den jäveln som media inte talar om. Hittade en annan
blogg som uppmärksammat samma sak och hade denna bild.

Kommentarer

Postat av: Brunöga

Publicerad 2012-07-30 03:52:18

Han gör ju ingen Nazihälsning, det var ju med vänster arm ju. Inget att hetsa sig upp för.

Har ni kollat upp vem det är? Med tanke på åldern bör det nog vara en av "Hitlerjugend" som drillades och hjärntvättades av tyska armén under andra världskriget.

Nu får jag säkert smisk på stjärten av någon historiker eller släkting till mannen på bilden om att jag har fel. Nå om denna företeelse gick omärkt förbi vad gäller hälsningen, så bör nog mitt inlägg falla i skymundan också vad gäller misstag på fakta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela