lortmaja

Packa pappas kappsäck

Publicerad 2012-03-18 15:11:57 i Allmänt,

Det ligger kläder över hela lägenheten. Sockar och linnen ligger slänga över golvet, tröjor och jeans har bildat små berg på stolar och på sängen. I kylen vilar förra och förrförra veckans mat, som nu har fått fötter och fiser illa, så fort kylskåpsdörren öppnas. Blommorna är ledsna och har sällan någon att prata med. Min lägenhet är så ensam nu för tiden. För jag är ju inte där lika ofta och det märks. Jag numer tre hem som jag parerar mellan: mitt, hans och bilen (som fungerar som något slags övergångshem). Mina träningsskor och min västa ligger i bilen, min deo och annat nödvändigt finns hos honom och så har jag resten av mitt bohag i lägenheten. Så ser mitt liv ut just nu; lite här och där och mittemellan nu och framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela