lortmaja

Små rum

Publicerad 2012-03-22 11:48:29 i Allmänt,

Just nu sitter mina klasskompisar i något avdankat, sunkigt klassrum här på universitetet och lyssnar på en säkerligen inte alltför upphetsande föreläsning om uppsatsskrivning. Själv sitter jag i datasalen och bloggar. Ibland måste man prioritera sig själv (även om det inte alltid är så lätt)! Att prioritera sig själv handlar för mig om att sätta gränser och att stanna upp när vägen börjar luta för mycket åt höger eller vänster eller rakt ner. Att hitta avtagsvägar där man kan bromsa, när livet känns som ett ekorrhjul av måsten, borden och krav. Avtagsvägar där det finns tid till att ta av sig barfota och känna gruset under fötterna, se ut över den norrländska skogen och känna doften av barr. Avtagsvägar som bara är till för mig och där det finns tid till eftertänksamhet, kreativitet och att ladda batterierna igen. Där det finns rum för att sjunga, måla, skriva, yoga eller annat som är balsam för själen. För mig har det tagit tid att hitta dessa undanskymda smultronställen - både nya och gamla- och jag kan inte påstå att jag har funnit den magiska balansen ännu, men jag är i alla fall på väg åt rätt håll. Det är huvudsaken! 

 

Ha en bra dag!/Lorten

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela