lortmaja

Lorten

Publicerad 2012-03-11 21:27:09 i Allmänt,



Det är altså jag som är Lortmaja! En lite lätt livskrisande student som har fullt upp med att få någon ordning på all oreda. Det går sådär. Ibland bra, ibland jävligt dåligt. I skrivande stund sitter jag i fotöljen hos min vän K. Hon målar i presens och jag gjorde det för en stund sedan. Preteritum. Hon säger att hon tycker att det känns som lördag idag. Jag tycker snarare att det känns som en dag när livet står stilla i väntan på något, som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Och då reagerar alltid min stressnerv med att rusa omkring i kroppen som ett forcerat bi, eller som en förvirrad blomfluga om man så vill. Men imorgon är det måndag och då ska jag styra upp, styra om styra framåt igen. Framåt är ju den enda vägen att gå!

Trevlig kväll!

ps! Den här bilden är tillägnad hon som lurade mig att hon hade mansbesök ikväll. Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela