lortmaja

Det är onsdag och smyg i vassen

Publicerad 2012-03-14 23:09:13 i Allmänt,

Med nyborstade, vassa gaddar ligger jag nu nerbäddad i sängen. Med krokodilskinn som täcke. Fröken Ur är inte ens 22.30. Och här ligger jag, med mina gaddar och mitt krokodilskinn och funderar på vem jag ska sätta tänderna i. Jag skriver lite grann i smyg, med försiktiga tryck på tangenterna. I djungeln ekar nämligen till och med ljudet av ett löv som träffar marken, så det är lätt att bli avslöjad. Han som sitter och pluggar i vardagsrummet har inte en aning om att jag har en superhemlig blogg där jag skriver superhemliga och viktiga saker. För säkerhets skull har jag öppnat en till internetflik som jag snabbt kan klicka på om han, min fiende, närmar sig mitt revir. Så här ligger jag nu med mina sylvassa, nyborstade gaddar och smygskriver och smyger omkring i vassen och väntar på att han ska komma hit någon gång.

Jag, en helt vanlig onsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela