lortmaja

Sommarglass

Publicerad 2012-03-20 13:28:09 i Allmänt,


Jag längtar så tills sommarlugnet tar över den här hektiska vårterminen. Längtar tills jag har satt den sista punkten och lämnat in det sista arbetet. Då ska jag sänka mina axlar, andas ut och njuta igen. Av ljumna vindar och havsluft. Sköna sovmorgnar med långa frukostar utomhus. Sena kvällar på väg hem i sällskap med sommarnatten som aldrig lägger sig. Känna doften av varm asfalt och av alla knoppar som äntligen brustit.

Vakna av fågelkvittret utanför. Ligga nerbäddad i soffan med en bra bok och lyssna på regnet som faller. Plocka färska jordgubbar och rabarber från mammas och pappas trädgårdsland. Sola på altanen och lyssa på Sommar i P1. Känna sanden mellan tårna och det alldeles för kalla badvattnet mot huden. Ta cykeln istället för bilen och krocka med flugor som inte ser sig för. Sitta på en uteservering med ett glas rosé i handen. Strosa omkring i stan i kjol och sandeler. Äta mjukglass som smälter ikapp med solens strålar.
Vila. Som jag ska vila när detta är över. Åh, att jag ska.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela