lortmaja

Sommarfester & nattugglan

Publicerad 2012-05-28 00:30:06 i Allmänt,




  
Tummen upp för sommarvärmen!  Tummen ner för störd dygnsrytm. Se så trött jag ser ut!


... Och så kom sommarvärmen äntligen till Norrland! Efter två dagars mer eller mindre alkoholförtärande, sommarjusa  nätter och långa sovmorgnar har jag nu vänt på dygnet. Medan jag stod och stekte pannkakor till middagen i godan ro, tittade jag upp på köksklockan och såg till min förfäran att den inte alls pekade på middagstid, utan snarare kvällsfikatid. Klockan var kvart i nio på kvällen! Jag har tydligen blivit alldeles dagvill... Så nu sitter jag här vid datorn och hoar som den piggaste nattugglan och vet inte vad jag ska ta mig till. Lite trist att vara i sitt esse när alla andra har gått och lagt sig. Jag kanske ska ta en svängom bland träden och spana efter skogens konung? Eller se ut en bra gren att sätta mig på för att natthoa lite i all min ensamhet? Kanske finns det någon annan uggla som vill hänga lite inatt. Kanske min vän Magnus... Uggla. Sorry, kunde inte låta bli! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela