lortmaja

Klädkod på jobbet

Publicerad 2012-11-12 18:48:07 i Allmänt,

Glamma till vardagen lite med en kavaj!
 
Alltså, lärares dress code är ju över lag inte särskilt elegant. Och det behöver den verkligen inte vara heller. Kanske finns det en tanke med att klä sig så som folk gör mest, eftersom vi ska nå ut till elever som är så som folk är mest och klär sig så som folk gör mest. Men ibland vill man ju ändå klä upp sig lite och känna sig lite finare än en trött måndag. Men när jag klär upp mig, så känner jag mig nästan lite överklädd och obekväm på jobbet. Jag kan känna mig lite ensam i all min piffighet. Självklart finns det en och annan som klär sig riktigt snyggt, men de flesta klär sig så som folk gör mest. Vanligt och inte så uppseendeväckande. (Eller så har alla piffat till sig, vi kanske bara har olika definitioner av vad uppklädd är för något?) Och så klär jag mig för det mesta också. 
 
Men är det ändå inte lite märkligt att jag känner mig överklädd när jag har jeans och kavaj på jobbet? Hade jag gått omkring så hemma en söndagkväll tror jag nog att T skulle höja lite förvånat på ögonbrynet, men på jobbet bordet det väl inte vara någon grej? Nu har jag i alla fall införskaffat ännu en kavaj från H&M (den på bilden). Kunde inte motstå den! Hoppas den blir använd bara, så att den var värd sina 399 kronor!  
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Brunöga

Publicerad 2012-11-13 23:52:13

Men ooh så fin kavaj! Jag kan försäkra dig om att T skulle höja på ögonbrynen (av glädje) om du kom indansande enbart iförd i just den kavajen.
Stilpoäng till dig.

Svar: Haha ;) Bra du tyckte om den! PÖSS
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela