lortmaja

Mjölk + choklad

Publicerad 2012-10-13 10:23:25 i Allmänt,

Igårkväll hade jag tänkt baka en paj där en av ingredienserna var "300 gram mjölkchoklad". T och jag har tydligen lite olika associationer till ordet mjölkchoklad, för efter att han hade handlat kom han hem med ett paket Oboy och menade på största allvar att det var mjölkchoklad, eftersom Oboy-pulvret och mjölk tillsammans blir mjölkchoklad. ?!
 
Jaja, jag får åka och handla riktig mjölkchoklad sen. Den med fast konsistens..
 
Ha en fin dag, mina vänner!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katten Puts

Publicerad 2012-10-13 12:21:31

Hahahaha!!! Det där var riktigt roligt. Babar skulle lugnt kunna göra samma sak!

Svar: Hahaha, ja det tyckte jag med :)
lortmaja.blogg.se

Postat av: Brunöga

Publicerad 2012-10-14 20:47:15

Hmf! Mjölk plus choklad = Mjölkchoklad så detså! ;P

MJÖLKCHOKLADPAJ:

pajdeg:
3 dl vetemjöl
2 msk strösocker
150 gr smör
1 ägg
(1 apelsin rivet skal)

Fyllning:
300 g mjölkchoklad
2 ägg
4 äggulor
1/2 dl strösocker

Gör pajdegen o tryck ut i pajformen. Förgrädda pajskalet i ca 10 min i 200 gr.

Fyllning smält chokladen. Vispa ägg, äggulor och socker poröst. Blanda ner den smälta chokladen lite i taget. Häll fyllningen i det förgräddade pajskalet. grädda i ca 15 min.

Fyllningen stelnar ytterligare när pajen kallnar. Låt pajen svalna och garnera med mörk choklad och lättvispad grädde ev hallon till!

Svar: Jag ska prova att baka den snart ,tycker du att jag ska testa med Oboy eller Marabou mjölkchoklad? ;) PUSS
lortmaja.blogg.se

Postat av: kristus

Publicerad 2012-10-15 17:12:27

Ha ha fanns en viss risk för lös paj kan jag tänka! Men om du smular ned lite rostat bröd och marmelad kanske den stabbar till sig?

Svar: Jag tar till mig av husmorsknepen och provar :)
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela