lortmaja

Bostadskarusellen

Publicerad 2012-09-11 22:14:00 i Allmänt,

När jag inte planerar eller har lektioner går en stor del av den resterande tiden åt till att titta på lägenheter. Och att prata om potentiella lägenheter. Jag pratar om dem så pass mycket att även mina arbetskamrater har börjat engagera sig i frågan. På lunchrasten brukar jag göra en ride på Hemnet och ibland dyker det upp lägenheter som jag får feeling för och utbrister "den där ska jag ha, den är min!" som den värsta Ferdinand-matadoren och så blir jag alldeles adrenalinstinn och får lust att buda med en gång. Men sedan får jag kalla fötter. Lägenheten känns för stor, för liten, för långt ifrån stan, för nära stan, för mörk, för mycket att renovera, för dyr och så vidare. Jag vacklar, minst sagt. Från dag till dag. Kanske ska bo hemma det här året istället, så slipper jag fundera. Billig hyra och gratis matlåda och middag varje kväll...

Kommentarer

Postat av: Brunöga

Publicerad 2012-09-12 10:00:51

Eller så flyttar du ca 30mil norrut och bor med mig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela