lortmaja

Dagdrömmeri om lägenhet

Publicerad 2012-09-15 16:50:28 i Allmänt,

Har suttit och tittat på den fina lägenheten jag vill ha och känner mer och mer att jag verkligen vill ha den! Oavsett var jag kommer bo i framtiden vill jag ha en fin och mysig lägenhet att bo i nu. Jag måste ju trivas nu med och någonstans måste jag leva i nuet och inte hela tiden tänka på framtiden. Lättare sagt än gjort, men jag vill i alla fall försöka!  Den här lägenheten är både ljus, rymlig och gedigen. Jag tror att jag skulle trivas där. Central men ändå inte mitt i smeten. Nära till jobbet och nära till mataffär och så! Dessutom får jag gott om plats för besök! Åh, hoppas jag får den!! Då får ni komma till mig och stanna så länge ni vill!
 
 

Kommentarer

Postat av: Katten Puts

Publicerad 2012-09-16 11:05:32

Squashplättar (Cirka 20 stycken)

Ingredienser:

3 medelstora squash, 900 g grovrivna
2 ägg
200 g fetaost, smulad
2 - 2,5 dl vetemjöl
1 tsk salt
o,5 -1 tsk svartpeppar
1 dl dill, hackad
3- 4msk olivolja

Till servering:
Pitabröd
Tzatziki
Gul eller röd lök, skivad
Tomater
Sallad

Tillagning:
Lägg den rivna squashen i ett durkslag och pressa ut vätskan. Blanda alla ingredienser utom olivoljan. Kicka ner en rågad matsked smet i stekpanan och platta till. Stek på medelstark värme i 2 - 3 minuter på varje sida.

Testa! Hur gott som helst :)!

Svar: Åh, verkar ju jättegott!! Tack för igår, finis!!
lortmaja.blogg.se

Postat av: Katten Puts

Publicerad 2012-09-16 13:10:55

Tack själv gullunge! Tack vare vår session sov jag utomordentligt ;)

Svar: Haha, och jag kände mig tre kilon lättare :) kraaaam!
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela