lortmaja

Full fokus?

Publicerad 2012-09-24 13:11:00 i Allmänt,

Oj, vilka fantastiskt dåliga lektioner jag har haft idag! Det kändes som att det fanns en tjock vägg mellan mig och eleverna. Hörde de ens vad jag sa? Förstod de någonting alls? Jag hörde mig själv säga saker som inte var genomtänkta och jag rabblade en massa grammatiska regler på en alldeles för avancerad nivå, som inte var särskilt pedagogisk. Lite som en utomkroppslig upplevelse. Huvudet är grötigt idag och hänger helt enkelt inte med. Kanske beror det på helgens slarveri? Dessutom tänker jag så mycket på min lägenhet, så jag har lite svårt att vara närarande. Hihi, det ska bli så kul!! Blir alldeles pirrig när jag tänker på det! Men nu måste jag försöka fokusera veckan ut, så att eleverna inte buar ut mig och börjar kasta suddgummi på mig framme vid tavlan. Usch, hemska tanke!
 
Ps! TV-tips: Såg att Hanna Hellquist ska vara programledare för SVT:s program "Jakten på det perfekta livet". Det ska börja sändas redan i oktober eller om det var november. Det blir höstens stora TV-behållning, vågar jag nog lova! Ds.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela