lortmaja

Hemlängtan

Publicerad 2012-09-16 16:06:32 i Allmänt,

Sitter och ser på Go´kväll och myser i sängen. Han sitter och pluggar grammatik i TV-rummet. Det är lite så vi trivs bäst, tillsammans med ändå lite var för sig. Och tillsammans såklart. Sitter och tänker på lägenheten som jag redan har köpt i tanken. Har redan bestämt att jag ska köpa en byrå på Myrorna eller på loppis och så ska jag måla om den till gul. Gul och glad ska den bli! Längtar tills jag kan bjuda hem vänner, kärlek och bara göra som jag vill. Inreda, måla, spela piano och ha total tystnad (även om tystnad inte alltid är kul). Slänga av mig skorna och jackan efter en dag på jobbet och slänga mig i soffan. Men mest längtar jag nog efter att kunna bjuda hem er till MITT hem! Mitt näste, mitt nav, min borg, min frizon, min fasta punkt. Jag måste nog köpa den där lägenheten!
 
 
Ett glatt hem vill jag ha den här gången!                                              S bäddar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela