lortmaja

Matriser och engagerade föräldrar

Publicerad 2012-09-19 21:41:00 i Allmänt,

Idag har vi haft en väldigt givande och matnyttig dag på jobbet. Vi har kollat kursplaner, sneglat på Kanadas framgångsrika språkmatriser och börjat skapa egna sådana, för respektive kurs. Tänk om Skolverket kunde ge ut bedömningsmatriser för varje kurs i skolan? Då skulle hela kunskapsuppdraget kunna ses i ett tydligare sken, vilket skulle kunna göra att även undervisningen upplevdes som tydligare av både elever och lärare. Önskvärt!
 
I övrigt har jag gått utan plåster idag. Mitt födelsemärke ser förvisso lite plattare ut nu, men det är också alldeles rött och misshandlat. Usch. Med facit i hand kan jag konstatera att det inte var någon bra idé att klämma ett födelsemärke.
 
Efter jobbet var också tre fjärdedelar av familjen på besiktning av lägenheten. Likt en husrannsakan vände vi upp och ner på hela lägenheten och alla skrymslen och vrån undersöktes noggrant i sökandetefter skavanker, medan den stackars mäklaren stod tafatt och såg på.. Hela vägen hem från besiktningen överöstes jag av råd och rekommendationer från min ivriga föräldrar.  Imorgon ska papperen skrivas på. Själklart följer en familjemedlem med även då. Ja, jag kan ju inte klaga på mammas och pappas engagemang i alla fall.
 
Längtar tills jag får nycklarna och kan flytta in. Då kanske jag kan hitta min plats.
 
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela