lortmaja

Myror i mötet

Publicerad 2012-09-04 12:57:47 i Allmänt,

Idag sitter jag i möte. Hela dagen. Vi tar upp frågor, diskuterar och får information och blanketter. Det vanliga liksom. Tänk om mötesformerna tillät lite variation och inte bara det klassiska stillasittandet och i bästa fall en bulle till kaffet. Tänk om vi istället hade fått i uppgift att gestalta våra frågor eller dilemman med kroppen och så hade chefen kunnat svara på frågorna på samma sätt? Jag har ju ändå läst drama på universitetsnivå, när ska jag få användning för de kunskaperna? En annan metod skulle kunna vara att vi fick illustrera det vi ville ta upp på mötet med hjälp av bilder. Eller kanske att hela samtal framfördes på rövarspråket? Jag tror att både lektioner och möten skulle må bra av att folk rörde sig lite emellanåt, mer än till kaffeautomaten. Har hört att folk numer använder sig av rörelsemöten, där man promenerar och har möte samtidigt. Tydligen väldigt effektivt. Well, well. Nu ska jag återgå till konferensrummet och sitta så stilla jag kan i två timmar till.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela