lortmaja

Söndags-funderingar

Publicerad 2013-04-14 19:03:00 i Allmänt,

Under veckan som var snusade jag knappt någonting. Min energinivå höll sig betydligt jämnare under dagarna, vilket gjorde gott för arbetshögarna på skrivbordet. Detta kompenserade jag med att snusa upp i stort sett hela dosan igår kväll! Men det var ju fest! Och då ska man väl festa till det?! Apropå festa till det, så kan man lätt tro att mössen varit framme och dansat twist och zumba och druckit drinkar i lägenheten, medan katten varit borta. Det ser för täskigt ut, som de säger i Skellefteå. Förstår aldrig hur det går till. Måste vara ett omedvetet beteende. Kanske genetiskt. Inget jag kan rå för. Vem vet, det kanske har varit såhär ända sedan 1800-talet på mammas eller pappas sida? Har säkert alltid funnits någon i släkten som genom tiderna varit omtalad som kaosartad, stökig, slarvig, glömsk. Finns det i blodet?
 
Eller kanske kompenserar jag ordningen på jobbet, med att ha stökigt hemma - precis som att jag balanserar upp mitt icke snusande med att hetssnusa under en kväll. Det ska ju vara balans och kanske är det här mitt sätt att skapa någon slags balans? En balanserad obalans. Eller bara en obalanserad obalans rakt igenom, som tar ut varandra som minus och minus så att de blir noll = balans?! Ja, det finns så mycket att fundera på här i livet! 
 
Nu ska jag gå på affären! Ha en skön söndag, mina hjärtan och solstrålar! Ni är de viktigaste och de bästa! 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela