lortmaja

Julafton med eller utan kaka!

Publicerad 2013-12-24 08:56:00 i Allmänt,

 
Väcktes av skönsång från änglarna i fönstret imorse - fint!
 
 
GOD JUL! 
 
Nu är den här - julafton! Ända tills igår var jag starkt övertygad om att julafton var på onsdag, så det var lite av en chock när nyheten om julafton på tisdag nådde mig och lite av ett mysterium hur jag kunde missa rätt dag. Det blev en dag mindre att spela på och det tog hela dagen att ställa om mentalt. Gårdagskvällen spenderades i köket. Hade lovat mamma att fixa dessert till julafton. Till slut föll valet på en saffranscheesecake, vilket var ett wild card, för jag har aldrig gjort cheesecake förut. Men det lät så himla gott och juligt! Efter en helkväll med inhandling, mödosam bakning, handling igen och kladdiga händer och kök var kakan äntligen klar! Med brända kanter, för tjock botten och för kompakt fyllning.. Efter att jag och T smakat kakan, var det bara att konstatera att det var big fail. Det var bara att hiva den rakt i sopkorgen!
 
Nu ska jag ta nya tag. T är fortfarande slut som artist efter bakningen, så han sover än..
 
Ha en fin dag och kram till dig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela