lortmaja

Övertid och vi drar till fjällen

Publicerad 2013-02-13 23:11:00 i Allmänt,

Och jag jöbbar och jöbbar. Måste försöka dra ner på det. Hur mycket bättre blir det egentligen av att jobba över? En timme max kan man vara effektiv, sedan kommer tröttman och hungern som ett brev på posten. Nä, jag måste skärpa mig! Lägga av. Nu ikväll höll jag exempelvis på med detaljer på en uppgift i säkert 30 minuter (underdrift för att inte framstå som helt galen). Färgen och formen blev inte bra, tyckte jag. Så jag klippte, skrev ut tusen varianter av samma uppgift, bytte typsnitt. Donade på med Tippex och färgpennor. Vet inte vad som hände. Gick nog igång totalt på tanken att jag kunde laminera uppgiften. Det är ett lärar-de luxe att kunna göra det. Och när man väl gör det, vill man att det ska bli bra, så att uppgiften kan användas för nframtida elevgrupper.
 
Vill betona att det inte är sådana här detaljerade saker jag brukar ägna mig åt när jag jobbar över. Men jag hoppas det var värt det, för sedan fick jag stå och vänta på bussen i en halvtimme med kurrande mage, gympaskor och iskalla tår.
 
Snart är det i alla fall lite S.E.M.E.S.T.E.R. Direkt efter lektionen på fredag, så blir jag upphämtad. Sedan bär det av till Ylläs och fjällen!
 
Det här är några av dagens alster - upp och ned så klart. Och precis när jag ser på bilden upptäcker jag att jag missat "du" i en av rubrikerna. Tur att man redan kopierat en klassuppsättning... JAG BLIR TOOOKIG!!!!!
 
 
...Och stickningen går framåt! (Förstår ju att ni har undrat mycket över det)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela