lortmaja

Den blev av!

Publicerad 2013-01-09 22:58:00 i Allmänt,

Syjuntan - det nya hänget. Ikväll samlades vi fem kreatörer i mitt vardagsrum för den första stickningskvällen. På jobbet tyckte de att vi var alldeles tossiga som skulle ha syjunta, utan att någon av oss var stickarveteran. Jag fick både en och annan gliring. Skratta bäst som skrattar sist, säger jag! Ikväll har vi minsann åstadkommit flera centimeter på våra stordåd.Kanske jag ska ta med 
stickningsremsan till fikarasten inorgon och slå mig ner bredvid mina riktigt inbitna hemslöjdskollegor med stickorna i högsta högg - nu när jag är invigd i garnvärlden och kan delta i deras spännande samtal om garner, rät - och avigsida, maska och uggla. Då kommer minsann gårdagens sarkastiska kommentarer tystna ! Hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela