lortmaja

Snön, håret och det fina med vardagen

Publicerad 2013-01-12 12:37:51 i Allmänt,

Idag har vi vaknat upp till ett vinterlandskap! Klarblå himmel och solen som lyser upp de skimrande snökristallerna. Vackert! Snart ska vi ner på stan. Kanske klipper jag lugg idag, om någon frisör vill ta i mitt otvättade utväxthår. Det ser inte bra ut. Tänker på det varje dag, när jag ser mig i spegeln. Men ändå gör jag ingenting åt det. Jag väntar ut den. Utväxten alltså. Vet att det kommer en dag när jag inte står ut en sekund till med att se på det. Och då är det klippt. Håller även på att träna mig i att inte tänka på jobbet när jag är här. Vill ju ta vara på tiden, den lilla vi har. Men även om jag ibland tänker på jobb när jag är här, så är ändå det viktigaste att vi får vara tillsammans. Äta kvällsmacka ihop, somna i samma säng, vakna bredvid varandra, äta långfrukost. Det där vardagliga. Nej, nu ska vi ut och skrapa rutan! Ha en fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela