lortmaja

Tempern på kroppen och jobbet

Publicerad 2013-01-17 19:24:16 i Allmänt,

Vilken vecka. Är både förvånad och imponerad över att jag har orkat hela veckan. Känt mig hängig och haft en dov huvudvärk hela dagarna, snäppat upp tempot i undervisningen och haft tunga genomgångar om demokrati och politik, haft hundraelva handledningar och meddelat provresultat, arbetat i motvind, tagit kontakt med en extern "samarbetspartner", rensat klassrummet, jobbat över varje dag och ja... snart vankas den sista uppgiften för kvällen. Och för veckan. Tror jag. Ska bara äta först. Att jag ens orkar göra middag! Paj dessutom! Jag tror jag håller på att bevisa för mig själv att jag orkar mer än vad jag tror. Men förhoppningsvis kan jag jobba lite mindre nästa vecka. Det blir liksom en enda stor jobbubbla, där alla tankar och alla energi går till jobb. Man måste ju ha roligt också, så att man får energi till att jobba hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela