lortmaja

Ingen röd tråd

Publicerad 2013-06-06 23:13:52 i Allmänt,

Kan inte nog tala om hur jobbigt det var när jag läste upp föregående inlägg för T och upptäckte förfärat att det fanns stavfel i typ varenda mening. Hur kunde det bli så?! Usch, det tär på en svensklärares stolthet. Skyller på jetlagen. Nu har jag i alla fall påbörjat rättningen.. Vi kan kalla det processkrivning. 
 
Nu har jag åkt den slitna järnvägen upp till särlek som bjöd på strålande väder efter några dagars regn och rusk hemma. Det kanske är lite svårt att se, men det är jag på bilden nedanför. Brun va? Hade ingen solskyddsfaktor och ville inte bränna mig, så då därför täckte jag mig med klädesplagg. Funkade bra, om än inte så snyggt. Testa! Billigt och bra!
Bosse-blomman låg också och stekte med oss en stund. Sedan minglade han vidare.
 
Ikväll var vi på en riktigt skön uteservering på en båt. Tyvärr var maten över en timme sen, så vi blev på lite dåligt humör. Och eftersom jag har så jävulskt mycket pondus, så fick de veta att vi var missnöjda. Som tack fick vi två presentkort på två desserter. Känns bra. Känns rätt. Blev nöjd med den slutliga servicen. 
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela