lortmaja

Jag har blivit med orangutang!

Publicerad 2013-03-27 07:33:00 i Allmänt,

Alla har vi olika saker som hjärtat klappar lite extra för. För mig har miljön alltid varit en hjärtefråga.. Men det är ju inte alltid ens hjärtefrågeåsikter stämmer överens med ens handlande, av olika anledningar. Det är liksom så lätt att snacka sig varm om något, men det är inte alltid lika enkelt att leva som man lär. Kanske för att vi är människor. Steget från fina ord och teorier till praktik och verklighet kan kännas ganska stort och ibland omständigt och kanske inte ens realistiskt. Fastän naturen och miöjn känns viktig för mig, så har jag väl inte levt på något överdrivet miljövänligt sätt (förutom källsortering och inget överdrivet bilåkande och en del ekologiska matvaror).
 
Det finns säkert hundratusen fler saker jag kan göra för miljön, men det måste kännas enkelt att göra det. Att handla ekologisk mjölk för en krona mer än en vanlig mjölk är lätt. Att källsortera är lätt. Att gå eller cykla till jobbet är också lätt. Att köpa ekologiska kläder känns svårt. Att avstå från att flyga utomlands, istället för att ta tåg, känns inte så lockande. Men nu har jag hittat en till enkel sak att göra för miljön. Från och med idag stöder  jag stöder jag WWF, i deras arbete för miljön och djuren. 100 kronor går till Orangutanger i regnskogen, varje månad. Säg hej till den lilla söta orangutangen nedanför, som jag är fadder till!
 
 
 
http://www.wwf.se/  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela