lortmaja

Körigt!

Publicerad 2013-03-27 21:16:00 i Allmänt,

Tur att kiosken med thai-mat är runt hörnet, för ikväll orkade jag verkligen inte laga mat. En lång, lång arbetsdag som slutade halv sju. Det är andra gången den här veckan jag är sist kvar på jobbet. Och inte blir det bättre av att jag har minus på sömnkontot, att min inspiration tryter och av att min mentor kom på oväntat lektionsbesök idag. Hade totalt glömt att hon skulle komma och den här veckan kan jag ärligt säga att jag inte har varit någon superpedagog. Har inte hittat något bra material, så det har varit lite av varje. Eleverna har kanske inte lidit, men jag har gjort det.
 
Och nästa vecka har jag rektor på lektionsbesök och därefter lönesamtal. Dessutom ska jag ha muntliga Nationella prov, sätta betyg på dem som är klara och avgöra om det finns elever inte får fortsätta på kursen och i så fall ha samtal med hen om det, Slutligen ska jag också planera nästa moment "ekonomi", som jag måste sätta mig in i, plus förberedelser inför nästa kursstart som sker inom kort.
 
Ja, det är ju bra att det är två dagars extra "ledighet" nu, så att jag hinner fixa med allt. Trodde att jag skulle få vara ledig, så jag är lite ledsen för det. Men om jag får sova ut och om solen vill skina lite i helgen och så, så kommer nog energin tillbaka - och förhoppningsvis inspirationen! Så, nu har jag skrivit av mig. 

Kommentarer

Postat av: Brunöga

Publicerad 2013-03-27 23:57:12

Du e bäst ingen protest! Pöss

Svar: <3 du är!
lortmaja.blogg.se

Postat av: s från söder

Publicerad 2013-03-29 11:11:05

Har läst och begrunda dina inlägg! Bra val att lägga lite extra på våra vänner. Det är något som jag skulle kunna tänka mig men är inte där ännu. Ang ditt arbete så är du inte ensam om att känna dig opedagogisk denna vecka, här är en till! Ta hand om dig i helgen och se motgångarna som en förklädd vän som ger dig perspektiv och förståelse av var du faktiskt är i ditt arbete. S

Svar: Åh, tack för stödet och skönt att jag inte är ensam!! har lånat en NY-bok som jag tänkte börja titta i :) hihi. kraam!
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela