lortmaja

Behov!!

Publicerad 2013-11-17 16:14:58 i Allmänt,

Förkylningen börjar så sakteliga släppa och energin börjar komma tillbaka, lagom till måndag. Hade en liten, liten förhoppning om att jag skulle vara sjuk på måndag. Hade varit skönt med en fyra dagarsvecka, men det blir fem, med åtta till fem-jobb. Den vanliga svängen. Gillar den. Behöver struktur, rutiner och trygghet för att må bra och allt det har jag nu. Nu är det där andra som fattas, spontaniteten, spänningen och känslan av utveckling. På jobbet utvecklas jag hela tiden, eftersom allt fortfarande är ganska nytt och språkinlärning är ett gigantiskt område att kunna utvecklas på.
 
Men jag vill ju utvecklas på sidan av jobbet också. Delvis gör jag ju det genom min pratsamtal. Där får jag den inre utvecklingen. Men det där andra, något mer synbart, som jag saknar. Som att ha ett mål, bygga upp ett hem eller förkovra mig i någonting. Grejen är att jag inte vet exakt vad jag vill utvecklas i, men egentigen kanske det inte är så viktigt vad det är , utan mer att det är. Är i behov av den där känslan av att kasta mig ut (fast jag inte törs, för det gör jag sällan) i en svindlande fart och bara svepas med. Ha kul. Se vart allting tar mig.
 
Jag måste bara ta mig från tanke till handling, det är vad som är sorgligt. För den startsträckan är ibland oändligt lång. Men tills dess får jag lida. Lida pin. Bida tiden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela