lortmaja

Att resa är att skriva och att skriva är att skapa en ny värld

Publicerad 2013-10-27 09:46:00 i Allmänt,

Utanför fönstret skiner solen på de tappra löven, som ännu inte släppt från träden. Ligger under täcket i min röda favoritsoffa, som var det första vi köpte tillsammans. Hör hur min älskling snarkar. Ser en film om en ung författare och blir inspirerad till att resa och att skriva. Tycker att dessa sysslor går hand i hand. Att skriva är att resa i sitt inre och att resa är att skriva en ny berättelse i sitt liv.
 
Tänker att jag har så mycket att skriva om och jag tror att mina ord kan göra skillnad. Jag tror också att dina ord kan göra skillnad. Vi borde använda oss mer av dem, orden. De slagkraftiga, de subtila, de beskrivande, de argumenterande, de berörande, de upprörande. Tänk hur mycket vi kan påverka. Orden, som kan leda till handling, förändring, revolution. Vi ska icke förringa våra tankar, våra idéer, våra åsikter, våra reaktioner. Det är dem som är bärare av detta samhälle. Vi bygger det med våra åsikter, så var inte tyst. Skriv, skrik. Ut med dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela