lortmaja

Amore

Publicerad 2014-02-19 20:29:00 i Allmänt,

Ikväll påbörjade jag min första lektion på italienskakursen. Bara att få sitta och bli matad med kunskap är en lyx, när man är lärare och brukar vara den som står framme vid tavlan. Och vilket delikat språk italienska är! Nu hann vi bara gå igenom alfabetet och olika ljudningar, men ändå! Det känns så njutningsfullt!  Läraren som var en pensionerad gråhårig kvinna med humor och enorma språkkunskaper, pratade så mycket om italiensk mat, att jag blev akut sugen på det, så på väg hem, gick jag förbi en italiensk restaurang och köpte med två crossiant-liknande saker, fyllda med citron och choklad. Sedan gick jag mot bilen, tog en tugga av bakelsen, tog ett djupt andetag, tittade upp mot de vackra stenhusen som finns i innerstaden och låtsades att jag var i Italien för en stund. Älskar att ha fritid. Så mycket att jag funderar på att ta en dag ledigt snart. Bara för att det är så värt den där tiden efter jobbet. När jag bara är jag.
 
Ciao!

Kommentarer

Postat av: Katten Puts

Publicerad 2014-02-20 20:12:59

Det där lät helt underbart Lorten! :)

Svar: Det är det! Ren njutning :) KRAM!
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela