lortmaja

dålig dag på jobbet

Publicerad 2014-02-05 21:30:48 i Allmänt,

Nej, idag var inte min dag. Varit trött på jobbet, haft dåligt tålamod och jobbiga missförstånd som skett på grund av... ja, jag vet inte? Frustration gånger tusen. Jag märker att jag fortfarande är ny i yrket, för det där lärarsjälvfötroende kan gå väldigt mycket upp och ner. Ena dagen känner jag mig som världens bästa och pedagogiska lärare som är uppskattad av eleverna och andra dagen känner jag mig dålig, tråkig och oinspirerande. Igår fick jag en blomma av eleverna på lektionen och då närdes det professionella självfötroendet. Jag kände mig såklart otroligt smickrad. Men någon timme senare gick energin ur mig, när jag fick några klumpiga kommentarer, som nog inte var menade så illa som de lät. Men ändå. Hur förstående och överseende och professionell man försöker vara i sitt yrke, så är jag inte mer än människa. Den där yrkesskölden är liksom inte helt skottsäker. Ibland tar sig vissa skott förbi och rakt in i hjärtat. Vissa dagar kan ingenting komma åt mig, medan det är tvärtom vissa andra dagar - som typ idag. Sådana här gånger är jag i alla fall tacksam att jag har en förstående och klok chef, som själv arbetat som lärare och vet hur det kan vara. Jaja, imorgon är en ny dag och jag hoppas att den blir bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela