lortmaja

Den undanträngda ilskan

Publicerad 2014-02-12 23:26:06 i Allmänt,

Ilskan. Plötsligt finns den väldigt närvarande i mig. Förr har det väl mest varit uppenbara saker, såsom orättvisor eller när man känt sig orättvist behandlad. Men den ilska som vaknat till liv nu är en annan. Det är en ilska som har legat och grott, sedan barnsben. Undanträngd ilska som nu poppar upp och dyker upp i vardagen. Det är ilska gentemot andra, som tror sig veta vad som är bäst för mig (de har säkerligen gott uppsåt, men det landar så fel). Och det är ilska riktad mot mig själv, för att jag upprepar mönster och inte sätter ner foten djupt ner i moder jord, så att jag är fast förankrad och tydlig. Måste hitta ett sätt att kanalisera den där ilskan, för ut måste den. Annars kommer jag vara en tickande bomb, som till slut brinner av på att det inte finns tillräckligt mycket blyertspennor på jobbet, fast det egentligen handlar om något helt annat...
 
/ Less på att vara sansad och så jävla tillmötesgående i alla väder

Kommentarer

Postat av: Katten Puts

Publicerad 2014-02-13 20:14:44

Jag vet precis vad du menar (tror jag). Man kan känna sig som ett vattenglas som snart är fullt och den dagen det rinner över så hoppas man att ingen levande varelse är i närheten. Tänk om man skulle råka explodera på någon stackars hårt arbetande busschaufför? Eller på något ungt cafébiträde som bara försöker sköta sitt jobb... Det är lite av min skräck alltså. Jag undrar också hur man ska kunna kanalisera ilskan till något konstruktivt? Det har jag nog undrat sedan jag var typ fem ;). Jag har liksom ingen lust att bli buddhistmunk heller! Ska vi hjälpas åt? Kram :)

Svar: GÄRNA!!
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela