lortmaja

Inte så fresh att han står där och grindar

Publicerad 2014-01-06 18:33:00 i Allmänt,

Nu har jag läst klart och redigerat T:s uppsats!  Det är tur man inte behöver göra det varje dag. Samtidigt var det självklart att jag ville hjälpa till, eftersom jag vet vilket oöverstigligt berg det kan kännas som, när man skriver examensarbete. Att man tar sig igenom examensarbetet tycker jag tyder på att man har både karaktär, skärpa, kämparglöd, tålamod och att man har förmågan att reflektera och se något ur olika perspektiv. För allt detta krävs, när man skriver detta mastodonta arbete. Sedan kan man såklart ha dessa egenskaper ändå och få dem på andra sätt också! 
 
Såg nyss ett viral-program på Aftonbladet. De två, unga och hippa (läs: min ålder) programledarna analyserar diverse kändisar. Jag kunde inte låta bli att notera hur de slängde sig med engelska uttryck i var och varannan mening, under de 10 minuter som jag lyssnade. Se här (OBS! ingen koll på de engelska ordens stavning):

Det känns lite trashigt

Han står och drar kreditkortet på tjejernas butt crack

...men jag ska inte vara en dursh här

De hade inte gjort så bra research där...

Det ser inte så fresh ut, liksom när pappan står och ”grindar”....

Det enda jag kan säga om den familjen, är att de har bra musiksmak. That´s it.

Men go for it, liksom, have fun.

 

Tänk att vi för några år sedan hånade Viktoria Silvstedt för hennes blandning av svenska och engelska. Nu reagerar man knappt. Är det såhär vi kommer låta om tio år? 

Nu ska jag clean the lägenhet och then I have to plan mina lessons!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela