lortmaja

Igår & idag

Publicerad 2014-06-03 18:42:00 i Allmänt,

 
Igår var och jag och träffade den här goknodden, hans syskon och mamma! Pratade bland annat om föräldrapenning, vilket verkar vara en snårskog av regler och undantag! Sjukt! Nopp, jag är inte gravid, men det är ju lika bra att sätta sig in i detta lite pö om pö, så att man vet lite mer inför den dagen, som jag hoppas kommer en dag - inte nu, men i framtiden!
 
...och idag gjorde jag en lunchsallad med hallumi - sommarosten nummer ett!
... sedan gick jag till min stads svar på Central park och lapade sol, läste en god bok och slumrade lite. Känner mig ganska så utvilad efter två månaders vila, så det känns jättekul att börja jobba till veckan!  
... och nu fortsätter rensandet och plockandet. Har kommit till bokhyllan. Dessa är dock inte mina, utan lånad av K. Alla böcker blir kvar hos mamma och pappa. De är så tunga och tar upp för mycket plats. För övrigt vet vi ännu inte hur vi ska få upp alla prylar. Vi vill gärna komma billigt undan och slippa hyra skåpbil för 2000 kr.
Hojta om du har något billigt förslag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela