lortmaja

Snyggt, trendigt eller bara bekvämt?

Publicerad 2014-06-11 15:18:15 i Allmänt,

Alltså det här med kläder som passar att jobba i... Det är inte helt enkelt. Imorse var jag på väg till jobbet i en luftig och lös klänning med rak passform som döljer allt där under. Tittade mig flera gånger i spegeln och tyckte att det var lite oroande att klänningens längd gjorde att jag visade knäna och några centimeter ovan dem, men efter att ha fått försäkringar från T att klänningen inte alls var för kort och att strumpbyxorna inte var för genomskinliga, valde jag att behålla den på. Men när jag kom ut genom dörren blev jag ändå osäker på längden och efter att ha tagit detta foto (som är väldigt missvisande då klänningen ser ut som en partyklänning och åkte upp flera decimeter, fast den i själva verket slutade ca: 2 centimeter ovanför knät) sprang jag in och bytte...
... till denna outfit, som heller inte visade sig vara optimal. Dels är den för urringad, vilket känns obekvämt för mig och säkert också för eleverna, när man böjer sig framåt, vilket man gör när man ska hjälpa dem. Och dels  är blusen lite för kort, för att kunna sträcka upp armarna och skriva långt upp på tavlan.  Då får man visa hela magen istället, vilket känns sådär. Det är ju kunskapen som ska vara i fokus. Och att ha ett linne under gör att det blir för varmt och det är inte alltid det får plats... Finns det några ultimata lärarkläder egentligen? Och vilka är de i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela