lortmaja

Tankar tar tid, men jag kan så ett frö

Publicerad 2014-06-02 21:08:00 i Allmänt,

Diskuterar med tjejen på nätet fortfarande. Börjar bli uttråkad. Blir också frustrerad, för jag vill ju att hen (tror egentligen att det är en man som sitter bakom tangenterna) ska förstå att vi inte alls lever i ett så hemskt Sverige som hen tycker och att de som invandrar inte alls är Sveriges stora hot. Meen, tankar tar tid. Liksom synsätt. Jag kan inte ändra den här personens tankar i en handvändning, men kanske har jag fått så ett frö. I så fall är det gott nog. Vad lugn och harmonisk jag låter. Det är jag inte (blir upprörd över den här andra personens synsätt med siffror utan sammanhang, generaliseringar och tyckande, som tycks stå högre upp än fakta vissa gånger), men bakom skärmen kan man gömma sig ganska väl. Uppenbarligen! Men i övrigt mår jag bra!
 
Apropå någoting annat - Andra säsongen av Orange is the new black börjar snart!!
Nu ska jag återgå till brödbaket, medan solstrålarna fortfarande lyser på hus och träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela