lortmaja

nu när han är här uppkommer delikata "problem"

Publicerad 2014-03-15 22:03:41 i Allmänt,

Nu när han äntligen är här under samma tak, känns det som att jag har massa energi över. Den energin som förut lades på att pussla ihop helger och resor. Energi som togs till att sakna och vara frustrerad över att inte ha en vardag ihop. Nu har vi ju det! Och nu ( i alla fall just idag!) har jag både tid, rymd och plats över till annat. Men vad ska jag lägga den på?
 
(Och mitt i allt det här, när jag skriver, känner jag att allt handlar om jag, jag, jag. Självförverkligande. Aja, det är så det ser ut - jag är ett barn av vår tid. Eller jag är ju vuxen. Fast just idag vill jag vara ett kreativt barn och inte drunkna i vuxenlivets måsten, rutiner och allt det där.)
 
Ska jag engagera mig politiskt? Träna inför något? Musicera? Sticka? Skriva? Fixa någon intressegrupp? Gräva djupare i yoga-djungeln? Planera sommarens resa? Eller stockholmsresan? Eller bara börja med att rensa ut lägenheten, som svämmar över av små öar med grejer och kläder? Kanske måste jag börja där för att kunna tänka klart. För det ser för jävligt ut här. Att flytta in en hel person med alla dess grejor, i en lägenhet, som redan är full, tar sin tid. Kanske måste jag börja där ändå. Med det tråkiga, för att få plats med det roliga.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela