lortmaja

Den regnigaste dagen hittills i år, trots att det bara duggar

Publicerad 2014-05-26 20:10:00 i Allmänt,

Min tappra pelargonia som står på balkongen får stå för ljuset denna deppiga dag. Har fortfarande inte smält valresultatet och vad det nu kommer få för konsekvenser för såväl Sverige och Europa, men imorgon ska jag ta nya tag. Imorgon är en bättre dag. Om det här hade varit en bra dag, skulle jag kunna skriva om hur det gick hos logopeden, att jag snart ska börja jobba snart igen, att det typiska junivädret har kommit, att vi snart kommer åka till Indonesien och hur roligt det ska bli. Men jag vill inte. Känner inte för det, för idag är bara en mörk dag. Och jag måste hitta ett sätt att hantera detta, istället för att bara känna mig frustrerad och uppgiven. Det kan vara så att jag behöver engagera mig i något, som motverkar dessa förbannade högervindar. Orkar inte stå på sidan och se på längre. Det går inte längre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela