lortmaja

Det rör på sig i sakta mak!

Publicerad 2014-05-14 12:34:21 i Allmänt,

Det är sådana här gånger när man står i en byråkratisk och långsam vårdkö, som jag önskar att vi kunde stryka lagen om mutor. Hade lätt kunnat ge 10 000 lax för att hamna först i kön och få en tid imorgon. Nu har jag i alla fall fått en tid på öron, näsa, hals - HALLELUJA!!! Den 5/6 får jag komma dit och bli undersökt i just öron, näsa och hals. Det kanske verkar konstigt att de kollar både näsa och öron, när jag har problem med halsen, men det hela hänger ihop mer än vad man tror.
 
Har nu efterforskat lite i min släkt och det har visat sig att vi är en bihåle - och trånga näsgångarfamilj med inslag av astma. Pappa har opererat bort en bit av näsbenet på grund av trånga näsgångar. Och morfar har spolats otaliga gånger för bihåleproblem. Även mamma och jag har haft problem med bihålorna. Och sedan är vi ju  en astmafamilj av rang (tre av fyra har astma), vilket också spelar in i detta.
 
Tänk om de bara kan operera bort skiten och så är det bra sedan?! De får ta både näsben och polyp, om de vill. Vilken quick fix! Har ju även en godartad cysta i nosen, så det är väl lika bra att ta den med, när de ändå håller på? Men än så länge får jag nöja mig med futtiga nässprejer. Kan ta ett tag innan de verkar. Har nu tagit dem i 5 dagar och än så länge känner jag bara en tillstymmelse av fukt i näsan. Inget snytbehov än så länge. Det som är bra med etta, är att jag hinner avverka en kur, innan jag kommer till sjukhuset och då kan man bocka av det och gå vidare med nästa steg (om den här kuren inte räcker). Och då borde det bli starka grejer som sätter sprätt på processen!
 
Tömme öpp och försöker hålla humöret uppe!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela