lortmaja

Diskuterar med en tjej på nätet

Publicerad 2014-05-28 08:36:00 i Allmänt,

Just nu håller jag på att diskutera med en tjej på nätet, på en blogg. Är lite på nybörjarstadiet och har inte gjort det förut, men nu känner jag att det är dags. Framför allt hoppas jag ju att hon ska ändra sig och om inte annat vässar jag mina egna argument och måste läsa på om ämnet. Den här tjejen håller dessutom god ton, vilket gör att det går att hålla sig till sakfrågan.
 
Hon tycks vara en SD:are. När hon skriver sina inlägg, och jag försöker se bakom orden, inser jag att hon är jätterädd. På riktigt. Någonstans har hon blivit itutad massa saker som skrämmer henne jättemycket. Hon är jätterädd för att invandring ska leda till inre konflikter och motsättningar i Sverige och har också statistik (från 1999) på hur heterogena länder har mycket färre konflikter än homogena länder. Jag menar att det ju är någonting vi kan förebygga och att det inte finns något som bevisar att det ska bli så.
 
 
Hon är också jätterädd för våldtäkter och har läst någonstans att män söder och öster om Medelhavet var fem gånger så vanligt. Jag hittar själv ingen statistik på det och tycker att det låter otroligt. Däremot har ökningen av anmälda våldtäkter skett under en tioårsperiod, vilket BRÅ (Brottsförebyggande rådet www.bra.se - bra hemsida!!) menar beror på den ändrade lagstiftningen 2005, som gör det lättare för personer att anmäla sexuella brott. 2013 skedde en ökning på 5 % av anmälda våldtäkter jämfört med 2012, vilket BRÅ menar beror på t.ex. ett ökat nöjeslivsutbud, ökade internetkontakter och ökad alkoholkonsumtion.
 
Fortsättning följer!
 
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela