lortmaja

Idag

Publicerad 2014-05-16 17:19:00 i Allmänt,

Tog en omväg ner på stan och smög kring i gränder och tog omvägar, för att inte stöta på någon elev. Inte för att jag egentligen skulle jobba just idag, men det känns som att jag skolkar, genom att vara på stan, när jag är sjukskriven. Provade lite kläder på Röda korset och under tiden lyssnade jag på mannen i hytten bredvid, som pratade med sig själv. Gick ut därifrån med en kjol. Struntade i att betala. Nej, skojar bara! Gick in på apoteket, tog en kölapp , satte mig och väntade på min tur. Betraktade en äldre man som köpte superoxidanter och tänkte att han nog fortfarande ville se ung och fräsch ut. Hämtade ut mina supernäsdroppar och tyckte att den unga receptarien (kallas de så?) hade en väldigt klämmig och moderiktig slöja. Det var nästan så att jag ville ha en likadan, för den svar så snygg. Köpte en mjukglass som fick mina tänder att slå bakut. Var på en skoaffär för dem med speciella fötter och provade speciella skor med speciell design. Lämnade igen alla mina yogaböcker jag lånade sist, men som jag inte har läst ut. Lånade en ny bok "Tio saker jag lärt mig om Kärlek". Handlar om ett familjeöde. Någon som har läst den? Gick in på ICA och handlade med alla andra pensionärer vid tolv. Dröjde kvar vid en gammal mans blick, när jag passerade kexen och undrade om vi hade haft mycket gemensamt, om han hade varit 40 år yngre. Satte guldkant på fredagen med några charkostar och en fikonmarmelad, som var svindyr - 62 kr för en liten burk. Noterade även att en av kvinnorna i charken hade ring på ena fingret. Får man verkligen ha så, när man står i charken? Det är viktigt att följa regler. Tog bussen hem och provade mina nya droppar (håll tummarna att de fungerar!!). Fick lyckligtvis sällskap av T och en gammal arbetskompis efter lunchen. Puh. Nu pluggar T, jag somnade nyss av brist på stimulans och nu åker bussen förbi utanför fönstret. Jag är jag uttråkad. Men det är bra. Det är ju bra att ha tråkigt, sägs det ju. Det brukar föda kreativitet eller liknande. Så jag har väl tråkigt en stund till då och hoppas på att briljanta uppslag och idéer ploppar upp i mitt huvud. Eller bara på att halsen blir bra, så att jag kan börja jobba igen!
 
Nej, nu måste jag ta tag i den här soliga försommarkvällen!
 
Treflig fredag, mina pärlor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela